Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van jurgen c - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van jurgen c - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg jurgen

09 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

Zaterdag aangekomen in Chiang Mai. Met een songtaew (zie internet: nl.wikipedia.org/wiki/Songtaew) naar de oude binnenstad en op zoek naar een Hostel. Het hostel waar ik twee jaar geleden al was, was fully booked, ik kon wel om 11 uur terugkomen om te kijken of er plaats was. Dus ik met twee rugzakken verder op zoek naar een hostel. Het was allemaal of vol, of heel duur of zo goedkoop dat de kwaliteit er naar was want op sommige plekken vonden zelfs de kakkerlakken het te vies.

Uiteindelijk een kamer gevonden voor 3,75 euro in een kelder, waar ik niet kon staan en de vlekken op de muur zaten! Ik was het lopen met de rugzakken echter zo beu, en de tuin zag er zo leuk uit, dat terwijl ik buiten aan t wachten was on de kamer te mogen zien, ik onbewust al had besloten dat deze het werd!

Maar hoe langer het duurde hoe ongelukkiger ik er mee werd, dus om 11 uur op naar het guesthouse van twee jaar terug. En jawel er was plaats, kamer geboekt en toen had ik ineens twee kamers. Toen ik bij de eerste uitcheckte kreeg ik nog mijn geld terug ook!
Zaterdag was verder niet zo boeiend, ik was moe, op bed gelegen, later fiets gehuurd en wat rond gefietst, naar een avondmarkt geweest en op de terugweg verdwaald wat dan weer wel leuk was.

Zondag was stukken beter, een scooter gehuurd, mijn telefoon "thuis" gelaten evenals mijn horloge. En de bergen in gereden. Mijn bestemming heb ik nooit bereikt, maar prachtige dingen gezien, zoals tempels en watervallen.
Dit was een dag met het ultieme gevoel van vrijheid!!! Heerlijk.
Ergens gegeten waar geen Falang (is farang: witte man/buitenlander/toerist) te zien was. Uitleg gevraagd over hoe ik het moest eten, maar het was heerlijk!

Mooie niet toeristische dingen gezien en 's avonds voor de verandering weer een markt bezocht.

Nu, maandagmorgen, uitgecheckt, scooter ingeleverd, tuktuk gereserveerd en dan dadelijk naar Wat Doi Suthep voor een vierdaagse meditatie/stilte-retreitment! Best wel spannend! Vooral na 12 uur niet meer eten, maar zal vast goed komen. Ik ben iig benieuwd! Jullie horen het over een paar dagen vanuit chiang rai, of vanuit Laos. Sawadee krap!

  • 09 December 2013 - 07:18

    Oom Frans:

    Hoaal Jurgen.
    Het is gelukt,we hebben contakt met elkaar.
    Fijn,dat alles goed gaat en dat je geniet van alles.
    En ga je "rusten",gooi alles van je af en denk nergens aan!
    Veel sukses en tot wederhoren!

  • 09 December 2013 - 10:14

    Bart:

    4 dagen stil? Jij? haha. Succes!

  • 09 December 2013 - 20:06

    Sanne:

    Ben benieuwd hoe je het stil zijn ervaart Jurgen!

  • 10 December 2013 - 22:31

    Gonus:

    Ben blij dat ik ff de kans heb om bij te lezen!
    Klinkt goed kerel!
    Heel veel plezier en tot het volgende verslag!;)

  • 10 December 2013 - 22:32

    Gonus:

    ...nagekomen bericht...
    We willen foto's zien! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurgen

Actief sinds 10 Aug. 2016
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 5524

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 19 December 2014

Vietnam 2014

03 December 2013 - 30 Januari 2014

Zuidoost Azie

Landen bezocht: