Hangover, overhang en overdaad! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van jurgen c - WaarBenJij.nu Hangover, overhang en overdaad! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van jurgen c - WaarBenJij.nu

Hangover, overhang en overdaad!

Blijf op de hoogte en volg jurgen

23 December 2013 | Laos, Vangviang

Vang vieng overleefd! What a place!! Vientiane ook al weer achter me gelaten en nu op weg naar het zuiden, naar het echte Laos. Beginnend in Thakek voor the loop, vier dagen motorrijden door het binnenland, veel locals, weinig toeristen en veel grotten.

Maar terug naar woensdag! Aangekomen in Vang Vieng, besloten om een bungalow te huren, "aan de andere kant van de rivier". Dat wil zeggen, het rustige gedeelte. Ik vond mijn bungalow, aan de rivier, hoefde pas achteraf te betalen, kon te drinken pakken wat ik wilde, even opschrijven en later afrekenen!

Dus met een beerlao op mijn veranda gaan zitten. Ik hoorde een kat of een rat in het plafond, maar je kiest voor de natuur of niet, dus hoort erbij! Toen ik een vloeistof hoorde druppelen en opkeek, zag ik dat er een straaltje uit het plafond naar beneden liep, net naast mijn biertje. Dat werd al wat minder.
'S nachts gingen de ratten verder, liepen er poezen (??) over het dak en lag er achter mijn bungalow een krolse kater of een nest poesjes. Toen om 4.30 uur de haan begon te kraaien, was ik er helemaal klaar mee!!! Gelukkig stopte de haan om 7 uur, dat was overigens wel het tijdstip waarop bouwvakkers met een cirkelzaag begonnen!
O ja, en ik had een kater. Het biertje wat ik wilde drinken 's avonds waren er een paar meer geworden, in een van de vele barren. Er waren "een hoop bekenden" uit LP, slowboat of eerder.

Na een niet al te beste nacht om 10 uur opgestaan, gevraagd hoe laat ik moest uitchecken, half 12?, oke, terug naar bed tot 11 ;-).

Uiteindelijk ander guesthouse gevonden, 3 euro per nacht, dus een flinke rib uit mijn lijf. Motor gehuurd en wat gaan rijden. Uiteindelijk bij de blue lagoon aangekomen. Daar naar een grot geklommen en weer omlaag. Toen was de alcohol er wel uitgezweet en om af te koelen daar het water ingedoken.

Vrijdag was een topdag. Van negen tot half twee rotsgeklommen. GE-WEL-DIG!!!
Om twee uur met een tractorband de rivier over dobberen, het zogenaamde tuben, dat waar Vang Vieng bekend of eerder berucht om is geworden!! PARTY!

Het begon nog vrij rustig maar na wat lokaal gestookte drank en twee potjes beerpong begon de stemming er in te komen. Besloten om na de laatste bar niet verder te tuben, maar met de tuk tuk terug te gaan en in het dorp verder te gaan. Nog even tequila suïcide gedaan met de barman en uiteindelijk in bed beland. Toen ik op de derde dag voor de tweede keer met een kater wakker werd, had ik er wel genoeg van. Ticket geboekt om naar de hoofdstad Vientiane te gaan. Ik had nog een paar uur en ben daarom gaan doen waarom Vang Vieng nog meer bekend is. Friends kijken, liggend in een van de vele restaurants/cafe's.
Waarom weet ik niet, maar bijna alle bars zenden non-stop Friends uit. Lekker liggend ontbeten en een paar afleveringen Friends gekeken. Uiteindelijk in Vientiane aangekomen, s avonds nog even de stad bekeken en op tijd naar mijn kamer. Had namelijk een zeer luxe kamer, ook de duurste, 11 euro. Maar met tv. Dus in bed filmpje bekeken, dag erop besloten om door te gaan naar Thakek.
Aldaar ga ik de loop doen en misschien nog meer rotsklimmen.

Zoals gezegd, alles gaat goed, ik heb veel plezier en verheug me op wat nog komen gaat!!

  • 23 December 2013 - 06:12

    Hoofs:

    Maat, leuk je enthousiaste verhalen te lezen. Ik ben benieuwd naar al je verhalen bij thuiskomst. Geniet er nog van en alvast een fijne Kerst gewenst.

  • 23 December 2013 - 08:13

    Gijs:

    Mooie vent ben je, goed bezig kerel! Veel plezier nog en een fijne kerst!

  • 23 December 2013 - 09:46

    Bart:

    Super de luxe allemaal dus! :-) Veel plezier

  • 24 December 2013 - 07:20

    Oom Frans:

    Jurgen,jouw bericht ontvangen.We hoeven ons hier bezorgd te maken,jij redt het daar wel.Wat een afwisseling voor jou.Ik wist niet,dat je ook al een bergbeklimmer bent.
    Ik zou zeggen,blijf genieten ,blijf uitkijken en af en toe een biertje kan geen kwaad!!
    Veel sukses.

  • 25 December 2013 - 11:50

    Gonus:

    You tuben, klinkt goed! ;)

    Fijne kerstdagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurgen

Actief sinds 10 Aug. 2016
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 5519

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 19 December 2014

Vietnam 2014

03 December 2013 - 30 Januari 2014

Zuidoost Azie

Landen bezocht: