Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van jurgen c - WaarBenJij.nu Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van jurgen c - WaarBenJij.nu

Laatste voorbereidingen

Door: Jurgen

Blijf op de hoogte en volg jurgen

02 December 2013 | Nederland, Eindhoven

Poeh poeh,

het is bijna zo ver!! Morgen start de reis, de zenuwen beginnen nu toch wel toe te nemen!!
De voorbereidingen zijn uiteraard al eerder gestart, en dat heeft tot het volgende lijstje geleid:

Aangeschaft:
Klamboe
Teva-slippers
Day-pack
EHBO-setje
GOPRO hero3+
extra bankrekening met extra pin pas
extra creditcard
wereldstekker
ehbo-kit
Malaria-tabletten
sowieso een halve apotheek: ORS, diarreeremmers, pillen tegen wagenziekte, valdispert goede nacht, ibuprofen, paracetamol.
Inentingen

Daarnaast een paar honderd pennen om uit te delen aan kinderen of aan scholen en 200 balonnen om uit te delen aan de kinderen in de met name armere gebieden in Laos en Cambodja.

Verder gaat mee Lonely Planet (vanaf nu LP genoemd of reisbijbel of bijbel) van Thailand, een van Laos en een van Cambodja. Foto en film-apparatuur, beetje kleding en we zitten al op 15 kg.

Ik mag in het vliegtuig 30 kilo meenemen, maar meer dan 15 wil ik niet, moet het toch 2 maanden meesjouwen.

Dus....wat kan er nog misgaan? Niets toch? Nou ja, in Bangkok zijn ze momenteel niet zo lief voor elkaar, maar vooralsnog worden de toeristen met rust gelaten, dus duimen dat dat zo blijft en anders ga ik snel verder!

Vanaf nu zal ik hier af en toe wat schrijven, mocht je niets horen, dan gaat alles goed met me! So don't worry

Tot volgend jaar ;-)

ow ja, nog een laatste opmerking en tevens aanpassing van mijn reis. Ik wilde aanstaande vrijdag met de nachttrein naar Chiang Mai gaan. Maar die is dit jaar al 11 keer ontspoord. Daarom hebben ze aan de rails gewerkt. In eerste instantie zou de trein op 1 november weer gaan rijden. Dat werd 1 december, en uiteindelijk was vandaag (2 december) de eerste rit na maanden van arbeid. Wat denk je? Ontspoord hahaha, dus het wordt de nachtbus in plaats van de nachttrein ;-)

  • 03 December 2013 - 11:00

    Bart:

    Aangemeld voor de mailinglist, dus laat al die updates maar komen! Veel plezier daar :-)

  • 04 December 2013 - 20:32

    Smalle Uit Zummere:

    MaaT, have fun, ik ga je mailtjes zien en je verslagen lezen.

    Ciao!

  • 06 December 2013 - 17:13

    Oom Frans:

    Hallo Jurgen.Tot nu toe,gaat alles oke,houden zo.
    Veel sukses verder en alle goeds.
    tot wederhoren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurgen

Actief sinds 10 Aug. 2016
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 5517

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 19 December 2014

Vietnam 2014

03 December 2013 - 30 Januari 2014

Zuidoost Azie

Landen bezocht: