Veranderingen - Reisverslag uit Kaôh Kŏng, Cambodja van jurgen c - WaarBenJij.nu Veranderingen - Reisverslag uit Kaôh Kŏng, Cambodja van jurgen c - WaarBenJij.nu

Veranderingen

Blijf op de hoogte en volg jurgen

24 Januari 2014 | Cambodja, Kaôh Kŏng

Tijd voor een update: in het begin had ik wat moeite met Cambodja, maar dat is omgeslagen in respect en liefde voor de mensen hier. Ze zijn arm, willen allemaal wat van je, maar als je ze met respect behandelt en met een lach bedankt, krijg je zoveel terug. Het minste is een lach en respect (gevouwen handen en een buiging) maar voor hetzelfde geld maken ze een praatje. Als je aangeeft Cambodja leuk te vinden en met name de mensen lijken ze oprecht blij!!
Maar ik dwaal af.........
Oke, PP (phnom penh) en de Killingfields! Wat een mooie, leuke, vrindelijke stad. Vooraf was ik wat bang vanwege de verhalen over berovingen en diefstallen, maar ik heb me geen moment onveilig gevoeld, integendeel.

Vervolgens op donderdag naar Sihanoukville, in het uiterste zuidwesten van Cambodia, een kustplaats. Mijn eerste kustplaats, dus eindelijk de zee!!
Veel goede verhalen over gehoord en gegaan naar Serendipity beach, the place to be!!
Maar niet voor mij, vele barren naast elkaar (maar zonder volk), oude westerse mannen met Aziatische vrouwen. De sfeer sprak me niet aan en ik lag om 22 uur al in bed. (Overigens begint het hier dan, maar niet voor mij).
Dag erop scooter gehuurd en de andere stranden gaan bekijken. Otres Beach zou relaxter zijn, meer backpack atmosfeer/ hippie vibe.
Nou die hippies waren er niet, echt backpack was het ook niet, maar wel heerlijk relaxt en prachtig. Bomen op het strand, evenals bungalows, welke ik eentje boekte.
Terug naar Serendipity beach, uitchecken en op de scooter met mijn backpack en gewone rugzak weer op naar Otres.

Daar een paar dagen druk bezig geweest met zwemmen, eten, drinken, liggen, wederom zwemmen. Een soort niets doen in veertig variaties.

Op maandag naar Koh Ta Kiev gegaan, een klein eilandje met slechts vier accomodaties. Je kon daar een hangmat met klamboe huren en zelf bepalen waar je ging slapen, of een tent, maar ik ging voor chique en huurde een treehouse (boomhut) op het strand, 3 meter van de zee.
(Dat chique betekent de locatie, geen stroom of stromend water, geen deur, zelfs geen vier wanden, maar wel een bed, klamboe, kaarsen en een prachtig uitzicht!)
Daar verder gegaan met eten, drinken, zwemmen, snorkelen, hangmat liggen en wat door de jungle of over het strand lopen!

Dinsdag kwam wel het besef om daar niet te lang te blijven omdat ik anders misschien nooit meer weg zou willen!! Dus dinsdag een ticket geboekt voor woensdag, de bus naar koh kong, grensplaats in Cambodja met Thailand.

Woensdag het eiland verlaten, nog een uurtje op otres beach gespendeerd en toen naar het busstation. Vol energie en weer volop zin om te reizen. Na anderhalf uur stopte de bus, maar reed vervolgens nog een paar honderd meter verder en zei dat de mensen voor koh kong eruit moesten. in the middle of nowhere, werd ik gedropt met mijn tassen. Geen idee of en hoe laat daar een bus zou komen, heerlijk!!!
Zoals altijd in Azie, kwam deze uiteraard wel!! En zelfs al na 15 minuten ofzo. Er was nog plaats dus ik hoefde nog in het middenpad.
Op naar koh kong.
Na aankomst douchen, eindelijk na een paar dagen alleen zout water!!
En vervolgens het dorp in. Geen idee waar ik was en wat er was, de mensen spreken geen Engels, heerlijk. Ik voelde dat het relaxen me goed had gedaan en genoot weer overal van.

Ook de volgende morgen, naar de markt, en daar weer genieten van alle indrukken, wat ik zag, rook en hoorde. De varkenskoppen, de levende vissen, de geplukte en ongeplukte eenden, de mensen, overal moeten bukken, de vier of vijf mensen op een scooter. Wauw, heerlijk genieten!!!

Zometeen de grens over naar Thailand, Koh Chang. Nog een paar daagjes eiland en dan bangkok en dan naar huis, als er tegen die tijd nog vliegtuigen gaan ;-)

  • 24 Januari 2014 - 09:19

    Gonus:

    Foto's erbij! En wat voor foto's! Schitterend!
    (ook goed voor de nekspieren: lekker draaien met je hoofd bij de foto's die een kwartslag gedraaid zijn ;) )
    Veel plezier in Thailand, hopelijk komt ons kado goed van pas en is de chaos niet te groot!

  • 24 Januari 2014 - 09:35

    Oom Frans:

    Hallo Jurgen;
    Dank weer voor je mooie verslag. Jij weet precies om goed om te gaan ,om ze in te palmen.
    En altijd neem je goede beslissingen;van wie heb je dat?

    En zo te zien,heb je een goed leven daar;het woord genieten komt vaak voor!
    Ja,je zou er willen blijven....maar aan alles komt een einde.
    Ik wens je nog een paar mooie dagen ;Blijf genieten en tot wederhoren!

  • 24 Januari 2014 - 13:44

    Riannetje:

    Jürgen wat een mooi verhaal weer. Ik ben blij dat jij wel :P de moeite neemt om ons elke keer mee te nemen op reis al was het steeds maar voor even. Een hele fijne tijd nog in Thailand en Bangkok!
    Hopelijk niet te veel rellen in Bangkok. Een vriendin van mij is daar nu, heeft daar gelukkig nog geen last van gehad.

    Have fun! Enjoy and relax!

  • 24 Januari 2014 - 19:06

    Helk:

    Hoi Jurgen, nog een dikke week en je zit hier weer aan de taart :) Eten, drinken, hangen ...het kan hier dan ook. Zwemmen is wat koud. Geniet nog maximaal de laatste week!!!!!
    groeten H E L K

  • 26 Januari 2014 - 21:40

    Elle:

    Klinkt deze keer heel relaxed tussen alle chaos door!! Ook mooie foto's! Nog veel plezier in Bangkok!! En leuk om zo je avonturen te hebben kunnen volgen!! Tot in NL!

  • 28 Januari 2014 - 13:16

    Debbie:

    Mooie verhalen Jurgen!! Fijn dat je zo hebt kunnen genieten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurgen

Actief sinds 10 Aug. 2016
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 5489

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 19 December 2014

Vietnam 2014

03 December 2013 - 30 Januari 2014

Zuidoost Azie

Landen bezocht: